Aktualności

Piraci coraz mniej zarabiają na reklamach – raport White Bullet

Piraci coraz mniej zarabiają na reklamach, a strategia „follow the money” przynosi efekty – tak wynika z raportu White Bullet o finansowaniu piractwa w polskim Internecie z reklam w drugim kwartale 2022 r.

Szacunkowe przychody z reklam generowanych przez ruch z Polski w monitorowanych serwisach spadły o 39%. Co więcej, tylko dziesięć stron internetowych odpowiada za ponad dwie trzecie zidentyfikowanych szacunkowych przychodów z reklam.

Inne ważna informacja to taka, że szacunkowe przychody z reklam generowanych przez ruch z Polski spadły na monitorowanych witrynach do ​​4%. Pozostały ruch pochodził z zagranicy. Tymczasem reklamy głównych marek spadły z 5% do 4% w porównaniu do raportu z kwietnia 2022 r. To dowód na wyraźny wzrost świadomości reklamodawców.

W lipcu 2021 r. Sygnał i White Bullet zadeklarowały wspólną walkę na rzecz ochrony własności intelektualnej w Internecie poprzez demonetyzację serwisów pirackich i zapobieganie ich finansowaniu z reklam. W ramach porozumienia, White Bullet śledzi reklamy finansujące piractwo na polskich serwisach oraz szacuje przychody piratów.

Strategia „follow the money”, która zakłada realizację działań mających na celu odcinanie od źródeł finansowania serwisów dystrybuujących treści bez zgody właścicieli praw, jest obecnie wskazywana przez Komisję Europejską jako najskuteczniejsze narzędzie w walce z piractwem treści audiowizualnych.

W ramach kampanii Sygnał prowadzi regularny monitoring nielegalnych serwisów, tworzy mechanizmy i narzędzia, które pomagają w świadomym lokowaniu budżetów reklamowych na portalach działających zgodnie z prawem, bierze udział lub inicjuje spotkania poświęcone wdrażaniu tej koncepcji.

Więcej:  White Bullet’s collaboration with Poland’s Sygnał Association significantly reduces ad-funded piracy in key European market