Aktualności

Warsztatowo o demonetyzacji piractwa

Demonetyzacja internetowego piractwa była tematem przewodnim warsztatów zorganizowanych przez Sygnał, które odbyły się 6 grudnia br. w siedzibie TVN.

– Reklama cyfrowa jest głównym źródłem przychodów 90% serwisów i aplikacji wysokiego ryzyka oferujących pirackie treści. Blokowanie dostępu to jedna strategia – inną, równie ważną strategią jest zapobieganie umieszczaniu reklam na tego typu serwisach – mówił 6 grudnia br. w siedzibie TVN Peter Szyszko – brytyjski prawnik specjalizujący się we własności intelektualnej i mediach cyfrowych, założyciel i CEO w White Bullet Solutions Limited, zdobywca nagrody brytyjskiego urzędu patentowego w dziedzinie technologii i innowacji.

O szansach i zagrożeniach programatycznego modelu zakupu reklamy i powiązanym z nim bezpieczeństwie marki  mówiła natomiast Elżbieta Kondzioła z LOVEMEDIA, szef Grupy Roboczej Programmatic przy IAB Polska, członek rady merytorycznej Raportu Strategicznego Internet oraz Arbiter Komisji Etyki Reklamy. Zapewnieniu jakości, bezpieczeństwa oraz przejrzystości w wykorzystaniu programatyczego modelu zakupu reklam na polskim rynku służyć ma Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic. – Sygnatariusze zobowiązują się do przestrzegania zasad ujętych w kodeksie oraz wspierania najnowszych rozwiązań technologicznych zwiększających bezpieczeństwo programatycznego zakupu reklamy. Warto współtworzyć bezpieczny, przejrzysty ekosystem programmatic w Polsce i pomagać usuwać z rynku podmioty stosujące złe praktyki – zachęcała do współpracy w ramach Kodeksu Dobrych Praktyk E. Kondzioła.