Tak walczy się z piractwem. Które z działań przynoszą najlepsze efekty?
Walka z piractwem może przypominać walkę z wiatrakami. Gdy branża wpadnie na nowy pomysł chronienia swoich utworów, tuż za nią podążają przestępcy, którzy nie dają za wygraną. Mają bowiem zbyt wiele do stracenia – pisze Maciej Suchorabski w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.
Jak walczyć z piractwem? Sternowski: Strategia „Follow the Money” przynosi efekty
– W ramach strategii „Follow the Money” docieramy do reklamodawców przekonując ich, że nie warto lokować budżetów reklamowych w serwisach, które dystrybuują nielegalne treści – mówił Maciejowi Suchorabskiemu w wywiadzie dla gazetaprawna.pl Łukasz Sternowski, członek zarządu Stowarzyszenia Sygnał. Wyjaśniał m.in. powody, dla których serwisy pirackie nadal działają w naszym kraju.
– Niestety nic nie przyniesie nam pożądanego efektu, dopóki nie zmienimy lokalnego prawa. Serwisy te korzystają bowiem z wyłączenia odpowiedzialności przewidzianego w polskich przepisach – usuwają one nielegalne treści, jeśli otrzymają zgłoszenie naruszeń. Naszym problemem jest to, że nie ma żadnego obowiązku nałożonego na administratora do kontrolowania w jakikolwiek sposób, czy dany tytuł pojawia się w serwisie ponownie – komentuje Łukasz Sternowski.